HAMİLELİK VE BESLENME
     

 "Anne olmak çok kutsal "derler  bu hamilelikle başladı. Hamile olmak sadece karnında değil yüreğinde, damarlarında o özel  güzelliği hissetmek  demek, kendinden önce bebeğim demek. Anlatılmayacak kadar güzel. Anlatılmaz sadece yaşanınca anlaşılır. :))) 
 


Hamileyseniz yediğinizden, içtiğiniz su' ya kadar dikkat etmeniz gerekiyor. Ben yolda yürürken bile çok temkinliydim. Anne olunca bu duygu 10'a katlandı. Hamileyseniz yediğiniz gıdalara biraz daha önem vermeniz gerekiyor, kendiniz ve bebeğiniz için bu önemli.. Büyüklerimizden duymuşsunuzdur." Kendine mi kilo alıyorsun, yoksa bebeğine mi " diye bu doğru yediğiniz sebze-meyvelerin bebeğinize, yediğiniz hamur işleri ve tatlılar da size yarar unutmayın. Eşit davranmanız ve düzgün beslenmeniz gerekiyor. “İki canlıyım çok yemek yemeliyim” gibi yanlış bir bilgi var. Halbuki alınan aşırı kilolar doğum sırasında çeşitli problemlere yol açıyor. Bu yüzden doktorunuzun önereceği kiloyu geçmemeye özen gösterin. Hamilelikte toplam alacağınız kilo ortalama 12 kg dur.

Unutmayın ki anne karnındaki bebek siz hiç bir şey yemeseniz de sizin vücudunuzdaki en küçük vitamini bulup emermiş.
Yediğiniz her sebzenin ve meyvenin  bebeğiniz için önemi büyük bebeğinizin kilo almasını kendinizin de  kilo almamasını istiyorsanız hamileliğiniz boyunca  sebze -meyveyi daha fazla tüketmelisiniz. Ben öyle yaptım hamileliğim boyunca daha fazla sebze ve meyve tüketerek hem bebeğimi sağlıklı  besledim ,hem de toplamda 8 kilo aldım.
 Yememeniz gereken gıdalara dikkat etmemiz gerek maydanoz ve ada çayı gibi rahim kasılmalarını uyarıcı etkisi olan gıdalardan sakınmalısınız. Benim bildiğim ve hamilelik boyunca yenmemesi gereken gıdalar;

 
 
         YENMEMESİ GEREKENLER      
     * Deniz ürünleri                                                                                   
     *İstiridye
     *Karides (gibi çiğ ve az pişmiş kabuklu 
  deniz ürünleri yenmemeli
     *Midye
     *Sushi (hem hayvanlarda hem de insanlarda 
  hastalık yapan bir bakteri) ve listeria da taşıyabilirler.
     * Çiğ ya da az pişmiş et kesinlikle yenmemeli
     *Konserve balıkları haftada iki kereden fazla yemeyin.
   Bu balıklar cıva gibi ağır metaller içerebilir ve 
   bunlar da bebeğinizin sinir sistemine zarar verebilir. .)
      * Tatlı ve şekerlemeler                                                
      *Şekerli marmelatlar     
      *Cips
      *Likörler
      *Gazlı ve şekerli içecekler (Kola, gazoz vb.)
      *Aperatifler
      *Kızartmalar
      * Tuzlu baharatlı şekerli yağlı hamurlu yiyecekler yenmemeli
      *Çok fazla kahve ve/veya çay
      *Az pişmiş yumurta ve pişmemiş yumurta içeren 
      *Mayonez
      *Ketçap
      *Hazır gıda ve içeceklerden kaçınmalı
      *Maydanoz
      *Ada çayı
    
 Ben kahve, çay ve cips dışında zorlanmadım, diğer yasaklar çok kullandığım ürünler  değildiler zaten ama değmez mi..:))) Bu uzun bir liste ama  bebeğimiz için emzirme dönemi dahil bunlardan uzun bir süre vazgeçmemiz  gerekiyor.  
   

Yemeniz gerekenler ise; Her gün bir tam ceviz yemelisiniz, ceviz bebeğinizin zeka gelişimi için gerçekten çok önemli. Her yediğinizi yada içtiğinizi bebeğiniz sizinle birlikte yediğini unutmayın. Yediğiniz ve içtiğiniz her şey bebeğinizin damak tadını da oluşturuyor.

Brokoli lif ve C vitaminin bakımından besin değeri yüksek  olan bir sebzedir. Hastalıklarla savaşmak adına çok güçlü antioksidan içerir. Kepekli makarna ya da kahverengi pirinç gibi demir açısından zengin ve bol içerdiği vitaminler açısından çok yararlıdır.

 Elma her gün 1 tane  mutlaka yerim, artık alışkanlık oldu benim için. Şeker seviyemi dengeliyor. Şekerim düştüğünde çok işe yarıyor. Her gün 1 elma yemek kan şekeri seviyenizi dengeler. Bağışıklık sisteminizi  güçlendirir. Bebeğinizi astım a karşı korur. Cildinizi güzelleştirir. Karaciğer kanseri, kalın barsak kanseri ve göğüs kanserine karşı koruyucu etkiye sahiptir. Unutmayın bir elma ne kadar ekşiyse içindeki şeker miktarı o kadar fazladır.
 
Folik Asit bebeğe olduğu kadar anne için de faydalıdır. Erken doğum ve düşük riskine karşı koruyucudur. Hamile kalmadan önce Folik Asit almaya başlamalısınız özellikle yeşil yapraklı sebzeler, meyveler, kuru fasulye, bezelye, mercimek, kuşkonmaz, ceviz, badem yer fıstığı ve fındık gibi zenginleştirilmiş ekmek ve tahıl  birçok gıdada bol miktarda bulunmaktadır. Çocuk doğurma çağındaki tüm kadınların her gün Folik Asit en az 400 mikro gram ( mcg ) alması önerilir. Eğer yediğiniz gıdalardan yeteri kadar alamıyorsanız, aynı zamanda bir besin takviyesi olarak alabilirsiniz.
 
Balık hiç sevmem ama bebeğim için yedim. Balığın bebek için faydası büyük bebeğinizin beyin gelişimine yardımcı olur. Bebeğinizin içinde bulunduğu  Amniyon sıvı olmadan bebeğinizin anne karnında gelişmesi mümkün değildir. Balık  Amniyon  sıvının azalmasına engel olur. Haftanın 3 günü balık yemelisiniz.
 
Süt'ü çok sevdiğim söylenemez. Süt'ün hiç bir yararı olmadığı kanıtlandı. Ben süt içtiğim zaman şekerim çıkıyor. Süt  mü , ayran mı derseniz kesinlikle ayran derim, besleyici yönü daha fazla bir de doğal olursa. Ev de yaptığınız yoğurdu yemenizi tavsiye ederim. Ben basında yoğurt hakkında çıkan yazılardan sonra pek kullanmamayı tercih edenlerdenim. Kendim yoğurdumu kendim  yapıyorum. Bu da sizin tercihiniz.. :)))))))










      











 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder